Indiferent dacă ești antreprenor si abia iti incepi propria afacere sau ești manager intr-o companie in plină dezvoltare, trebuie să poți răspunde rapid și corect la intrebarea:
Piața pe care o vizez reprezintă o oportunitate reală?
Ai nevoie de un studiu de piata cand organizația ta va intra pe o nouă piață și vrei să te asiguri că pășește cu dreptul către această nouă provocare. Evaluarea unei noi piețe este importantă pentru o varietate de decizii de afaceri, de la prioritizarea segmentelor de piață-țintă până la strategia de lansare.
Prin colectarea și evaluarea datelor corecte, îți poți îmbunătăți semnificativ strategia și deciziile de business. Noi analizăm cererea și oferta, dar și trendurile și legislația care conturează dinamica noii piețe pe care o vizezi. Primești informații care te vor ajuta să îți definești strategia de poziționare pe noua piață, dar și prognoza de vânzări.
Un studiu de piata poate raspunde si altor intrebari, cum ar fi:
Dimensiunea pieței este suficient de mare pentru afacerea mea?
Ce cotă de piață este probabil să putem accesa?
Cât de mare este nevoia pentru ceea ce oferim?
Cât de ușor sau de greu este să obținem un nou client?
Care sunt cerințele clientului, în acest nou context?
Care sunt canalele de comunicare pe care ar trebui să le adoptăm?
Care este rezistența la preț și care este cel mai mare preț mediu pe care un cumpărător ar fi dispus să-l cheltuiască?
Cine sunt competitorii prezenți și cu ce ne diferențiem față de ei?
Pentru a atinge obiectivele de cercetare, parcurgem pași precum analiza cererii și a ofertei (consumatori și competitori), a saturației, a produselor și serviciilor complementare, dar și trendurile și legislația care conturează dinamica pieței – și care implicit, îți vor afecta afacerea în mod direct.
Rezultatele unui studiu de piata sunt:
Dimensiunea pieței potențiale. Vei primi informații relevante despre potențialul și mărimea pieței pe care o vizezi, precum și despre competiție.
Cota potențială de piață. Vom estima ce cotă de piață poate accesa compania ta, pornind de la cotele de piață ale celorlalți jucători.
Trenduri. Vei ști exact care sunt tendințele care modelează viitorul pieței pe care dorești să activezi.
Consumatori. Vei înțelege care este profilul consumatorilor pe care îi vei viza și care sunt cerințele lor, pe care le vei satisface.
Prețuri. Prin cercetare, vom afla care este toleranța la preț a consumatorilor și care este prețul mediu maximal pe care îl poți cere.
Impactul legislației. Vei avea o perspectivă completă asupra reglementărilor legislative în vigoare, care îți vor influența afacerea.
Competiție. Cine sunt jucătorii care activează deja și care sunt barierele de intrare pe noua piață?
Diferențiere. Care sunt punctele tale forte și care este modul în care le poți utiliza pentru a te diferenția?