Servicii

image
image

Studii de piață

Indiferent dacă ești antreprenor si abia iti incepi propria afacere sau ești manager intr-o companie in plină dezvoltare, trebuie să poți răspunde rapid și corect la intrebarea:

Piața pe care o vizez reprezintă o oportunitate reală?

Ai nevoie de un studiu de piata cand organizația ta va intra pe o nouă piață și vrei să te asiguri că pășește cu dreptul către această nouă provocare. Evaluarea unei noi piețe este importantă pentru o varietate de decizii de afaceri, de la prioritizarea segmentelor de piață-țintă până la strategia de lansare.

Prin colectarea și evaluarea datelor corecte, îți poți îmbunătăți semnificativ strategia și deciziile de business. Noi analizăm cererea și oferta, dar și trendurile și legislația care conturează dinamica noii piețe pe care o vizezi. Primești informații care te vor ajuta să îți definești strategia de poziționare pe noua piață, dar și prognoza de vânzări.

Un studiu de piata poate raspunde si altor intrebari, cum ar fi:

Dimensiunea pieței este suficient de mare pentru afacerea mea?

Ce cotă de piață este probabil să putem accesa?

Cât de mare este nevoia pentru ceea ce oferim?

Cât de ușor sau de greu este să obținem un nou client?

Care sunt cerințele clientului, în acest nou context?

Care sunt canalele de comunicare pe care ar trebui să le adoptăm?

Care este rezistența la preț și care este cel mai mare preț mediu pe care un cumpărător ar fi dispus să-l cheltuiască?

Cine sunt competitorii prezenți și cu ce ne diferențiem față de ei?

Pentru a atinge obiectivele de cercetare, parcurgem pași precum analiza cererii și a ofertei (consumatori și competitori), a saturației, a produselor și serviciilor complementare, dar și trendurile și legislația care conturează dinamica pieței – și care implicit, îți vor afecta afacerea în mod direct.

Rezultatele unui studiu de piata sunt:

Dimensiunea pieței potențiale. Vei primi informații relevante despre potențialul și mărimea pieței pe care o vizezi, precum și despre competiție.

Cota potențială de piață. Vom estima ce cotă de piață poate accesa compania ta, pornind de la cotele de piață ale celorlalți jucători.

Trenduri. Vei ști exact care sunt tendințele care modelează viitorul pieței pe care dorești să activezi.

Consumatori. Vei înțelege care este profilul consumatorilor pe care îi vei viza și care sunt cerințele lor, pe care le vei satisface.

Prețuri. Prin cercetare, vom afla care este toleranța la preț a consumatorilor și care este prețul mediu maximal pe care îl poți cere.

Impactul legislației. Vei avea o perspectivă completă asupra reglementărilor legislative în vigoare, care îți vor influența afacerea.

Competiție. Cine sunt jucătorii care activează deja și care sunt barierele de intrare pe noua piață?

Diferențiere. Care sunt punctele tale forte și care este modul în care le poți utiliza pentru a te diferenția?

image
image

Analiza concurenței

Analiza concurenței este un tip de cercetare strategică care constă în colectarea și analiza informațiilor despre jucătorii dintr-o piață. Aceasta reprezintă o tactică esențială pentru a afla ce fac concurenții tăi și ce fel de amenințare reprezintă ei pentru organizația ta.

O analiză a concurenței îți va oferi răspunsuri la urmatoarele intrebari:

Care este dinamica pieței — pe care activezi sau pe care dorești să intri?

Cine sunt principalii competitori din piață? Ce cote de piață au?

Cum se poziționează jucătorii din piață?

Care este strategia de marketing / comunicare / vânzări a competitorilor din piață?

Dacă vei lansa un nou produs / serviciu, cine vor fi competitorii tăi direcți?

Cât de satisfăcuți sunt clienții lor?

Ce poți face mai bine, pentru a-ți satisface clienții?

De ce noi oportunități din piață poți profita?

Care sunt punctele forte și punctele slabe ale organizației tale, comparativ cu jucătorii din piață?

Chiar dacă la prima vedere produsul sau serviciul pe care îl oferi este inovativ, șansele sunt mari să mai fie și alții care să îl ofere deja. Totuși, chiar dacă nu ai competitori direcți, ia în considerare competiția indirectă și posibilitatea substitutelor și a noilor veniți. O astfel de analiză aprofundată a forțelor competitive se realizează prin analiza Forțelor lui Porter.

Un studiu al concurenței va include informații și analize dintr-un cumul de metode și surse. Acestea includ, pe lângă Google search, analiza prezenței în media, la târguri și conferințe, informații din documente oficiale și alte informații publice.

Rezultatele unei analize a competitorilor sunt:

Dinamica pieței. Fie că activezi deja pe o piață sau vrei să intri pe una necunoscută încă, analiza concurenței te va ajuta să îi înțelegi mai bine mecanismele.

Jucătorii prezenți. Pe unii îi cunoști deja, pe alții nu îi cunoști deloc. O analiză profesionistă îți va oferi o mapare completă a jucătorilor, cu informații relevante despre fiecare.

Poziționarea competitorilor. Înțelegând strategia fiecăruia, vei ști cum să te poziționezi tu, din punct de vedere al prețului, comunicării, publicului-țintă.

Adaptarea strategiei. Multitudinea de informații despre modurile în care acționează competitorii tăi te vor ajuta să-ți ajutezi serviciile curente, pentru a deveni mai bun.

Lansare de succes. Fie că vrei să lansezi o afacere, o linie de business sau un produs, e important să știi cine sunt competitorii cu care vei lupta pentru cota de piață.

Creșterea satisfacției. Clienții tăi vor beneficia în mod direct de pe urma schimbărilor pe care le vei implementa, iar satisfacția lor se va traduce în creșterea afacerii tale.

Noi oportunități. Analizând ce fac ceilalți, îți vor veni idei despre ce poți face altfel și cum poți inova intern, pentru a aduce valoare clienților tăi.

Înțelegerea punctelor forte si a celor slabe. Analizându-i pe cei cu care ești în competiție, vei putea înțelege ce te diferențiază, dar și ce trebuie să îmbunătățești.

După derularea unei analize a concurenței, aveti acces la informații despre jucătorii prezenți în piață, care va ajută să va definiti strategia de poziționare, strategia de vânzări sau să abordati noi oportunități.

image
image

Strategii de marketingCum să vă atingeţi profitabil obiectivele!

După analiza pozitionarii firmei dvs., aflati unde vreţi să ajungeţi cu dezvoltarea sa?

Pentru aceasta, faceţi diferenţa intre scopurile calitative şi cele cantitative.

In cadrul strategiei de marketing, vom pune in concordanţă scopurile dvs. calitative cu cele cantitative. Chiar şi un scop cum ar fi „construirea unei imagini pozitive“ veti ajunge, in final, la un profit mai mare, deoarece aceasta pregăteşte temelia pentru eforturile dvs. de vanzări.

Scopuri calitative:

acţionarea după filozofia proprie a firmei

caştigarea de colaboratori capabili de performanţe

impregnarea unei imagini pozitive

grija pentru capitalul de clienţi existent

optimizarea calculului şi a lanţului de creare de valori

Scopuri cantitative:

atingerea unei anumite cote din volumul de piaţă

scăderea costurilor cu un anumit procent

obţinerea unui anumit număr de clienţi noi intr-o anumită perioadă de timp

creşterea gradului de a fi cunoscut

image
image

ConsultantaProiecte finantare

Consultanta financiara atat pentru persoane fizice cat si pentru persoane juridice in accesarea de FONDURI NERAMBURSABILE, ajutoare de stat sau fonduri structurale:

Identificarea oportunitatilor de finantare;

Evaluarea economico-financiara;

Intocmirea cererii de finantare si a celorlalte documente solicitate;

Elaborarea planului de afaceri, a studiului de fezabilitate, a memoriului tehnic,;

Managament de proiect, asistenta pe perioada verificarilor;

Implementarea proiectului de investitii;

Organizare sesiuni de informare cu privire la finantari nerambursabile pentru mediul de afaceri;

Evaluari propuneri de proiecte;

E-consultanta.

COPYRIGHT © 2020 REVO BIZ ADVISORY.